Département des Manuscrits > Latin > Latin > Latin 1-3857 [Ancien fonds latin] > Latin 3685-3775B

Latin 3719

Cote : Latin 3719  Réserver
Ancienne cote : Saint-Martial 88
Ancienne cote : Regius 46146
Miscellanea.
Parchemin.I-116 ff. précédés et suivis de 3 ff. de garde parchemin.Reliure XVIIIe s. maroquin bleu aux armes et chiffre royaux. Titre doré au dos sur pièce rouge : « HYMNI ET OFFIC. B. MARIAE ».
Manuscrit en latin
Bibliothèque nationale de France. Département des Manuscrits

Documents de substitution

Il existe une version numérisée de ce document.

Numérisation effectuée à partir d'un document original.

Voir le document numérisé
vignette simple

Historique de la conservation

A fait partie de la bibliothèque de l'abbaye de Saint-Martial de Limoges. Sur le f. I, ancienne cote : « LXXXVIII » et « Lem. 88 ». Au f. 1, autre cote : « CXLVII ». Au f. Iv, notice sur papier collé ; correspond au catalogue dressé par le P. Bonaventure de Saint-Amable au milieu du XVIIe s. publié dans Montfaucon, Bibl. bibl. mss., II, 1034, n° 39. Autre notice dans le catalogue de 1730 ; cf. Delisle, Les Mss. de Saint-Martial, 51-52, n° 88. Sur le contreplat supérieur et le f. de garde A, notice de la main de l'abbé Lebeuf ; cf. notice signée du ms. Latin 1248. —

Bibliographie

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Consulter la fiche bibliographique numérisée

Présentation du contenu

8 fragments de mss. Cf. Ch. Samaran et R. Marichal, Catal. des mss. en écriture latine, II, 486.

Notes: Voir t. VI, 821-822.

Notes: F. 6v. « Octo sunt vitia... » [S. JOHANNES CASSIANUS, Collatio Va, c. II] (P.L., XLIX, 611).

Notes: F. 23. Les pièces « Ex ungue primo teneram... » (répétée f. 37v-38v) et « Quam velim virginum... » sont attribuées à Pierre de Blois par P. Dronke, dans Mediaeval studies, XXXVIII (1976), 222, n° 11 et 227, n° 34.

Bibliographie

1970
cité parmi les sources p. 217
Wilhelm MEYERS, Carmina Burana, t. 1, Heidelberg, C. Winter Universitätsverlag, 1970
Mss. [ 8° Impr. 6974

1979
cité p. 75, note 22
Michel HUGLO, « Codicologie et musicologie », in Michel HUGLO, Les sources du plain-chant et de la musique médiévale. Ashgate, Variorum, 2004, [ II, p. 71-82 ]
Mss. [ 8° Impr. 9939

1984
cité dans le cadre de l'étude p. 31ss + fig. de portée n° 9, 10, 11, 12
Marianne DANCKWARDT, " Zur Notierung, klanglichen Anlage und Rhythmisierung der Mehrstimmigkeit in den Saint-Martial-Handschriften ",Kirchenmusikalisches Jahrbuch, 68 (1984), p. 31-88
Mss. [ 8°. pièce 6429

1984
ms. C ; étude
Marianne DANCKWARDT, " Zur Notierung, klanglichen Anlage und Rythmisierung der Mehrstimmigkeit in den Saint-Martial Handschriften ", Kirchenmusikalisches Jahrbuch, 68 (1984), pp. 31-88.
Mss. [8° pièce 6429

1988
ms. StM-C ; utilisé pour l'étude
Marianne DANKWARDT, " Die Saint-Martial Handschriften und die Processionales aus dem Kloster St-Georg in Prag - Überlegungen zur Tradierbarkeit der Aquitanischen Mehrstimmigkeit ", Musica Antiqua 7, vol. 1 : Acta Musicologica (= Kongressbericht Bydgoszcz), Bydgoszcz, 1988, pp. 263-276.
non coté (sept. 1999)

1995
cité p. 53, note 18
Maria CARACI VELA, « Le specificità dei testi musicali e la filologia : Alcuini problemi di Metodo», Filologia mediolatina, 2 (1995), p. 43-56
Tolbiac. [ 8-Z-64810

1997
cité p. 153.
HOLFORD-STREVENS (Leofranc), " Du Fay the Poet? Problems in the Texts of his Motets ", Early Music History, 16 (1997), p. 97-165.
non coté (27/04/1998)

1998
cité pp. 59-61, 220
C. WOLLIN éd., Petri Blesensis Carmina, Turnhout, Brepols, 1998 (Corpus chistianorum, Continuatio mediaevalis, 128)
Mss. [ T 24 (128)

1999
ms. StM-C ; utilisé pour l'étude
Marianne DANKWARDT, " Das Stirps iesse der Handschrift Paris, Bibliothèque nationale, fonds latin 3549 und sein Verhältnis zum Saint-Martial- und Notre-Dame-Repertoire ", Compositionswissenschaft. Festschrift für Reinhold und Roswitha Schlötterer, Bernd EDELMANN & Sabine KURTH éds., Augsburg, 1999, 22 pp. + schémas [en cours de publication au moment de la reception du tiré-à-part - épreuve originale, don de l'auteur]
Mss. [ 4° pièce 2300

2001
recensé p. 1270
M.M. TISCHLER, Einharts Vita Karoli. Studien zur Entstehung, Überlieferung und Rezeption, Teil. 2, Hannover, Hahnsche Buchhandlung, 2001
Mss. [8° Impr. 8929 (2)

2003
Voir recension 5184 dans Medioevo latino, 26 (2005)
[R. GOLDEN CARLSON, « Striking Ornaments : Complexities of Sense and Song in Aquitanian Versus », Music and Letters, 84 (2003), p. 527-556
Mss. [ P 186

2005
cité p. 122 (note n° 114), recensé p. 145 (voir notice)
M. HUGLO, « Les débuts de la polyphonie à Paris : Les premiers organa parisiens », in Michel HUGLO, Chant grégorien et musique médiévale, Aldershot, Ashgate / Variorum, 2005 [XVIII, p. 93-163]
Mss. [ 8° Impr. 9642

2007
voir recension 3217 dans Medioevo latino, 28 (2007)
[Olivier CULLIN, « L'image-musique : représenter et lire le son », L'image dans la pensée et l'art au Moyen Âge. Actes du Colloque organisé à l'Institut de France le vendredi 2 décembre 2005, dir. M. LEMOINE, Turnhout, Brepols, 2006, p. 161-169]
Mss. [ P 186

2008
cité pp. 298-299 (notes n° 8, 11), recensé p. 337
James GRIER, The Musical World of a Medieval Monk. Adémar de Chabannes in Eleventh-Century Aquitaine, Cambridge, Cambridge University Press, 2006
Mss. [ 8° Impr. 10118

2008
recensé p. 337
James GRIER, The Musical World of a Medieval Monk. Adémar de Chabannes in Eleventh-Century Aquitaine, Cambridge, Cambridge University Press, 2006
Mss. [ 8° Impr. 10118

Fol. 30
2006
cité p. 165 + fig.
Olivier CULLIN, "L'image-musique : représenter et lire le son (XIIe siècle), in L'image dans la pensée et l'art au Moyen Age. Ed. M. Lemoine, Turnhout, Brepols, 2006, p. 161-169
Mss. [ 8° Impr. 9969

Documents de substitution

Microfilm en noir et blanc. Cote de consultation en salle de lecture : MF 15079. Cote de la matrice (pour commander une reproduction) : R 144932.

Documents de substitution

Il existe une version numérisée de ce document.

Numérisation effectuée à partir d'un document de substitution.

Voir le document numérisé
vignette simple

Dépouillement bibliographique

Ce dépouillement bibliographique est réalisé de façon systématique à partir des publications acquises par le département des Manuscrits. Il est issu de chargements périodiques (dernier chargement : février 2021).

2005

Manuel C. DIAZ Y DIAZ, José M. DIAZ DE BUSTAMANTE, Poesia latina medieval (Siglos V-XV). Actas del IV congreso del Internationales Mittellateinerkomitee. Santiago de Compostela, 12-15 de septiembre de 2002, Florence : SISMEL - Edizioni del Galluzzo, 2005, p. 548. — 8-IMPR-12531.

2015

Helen DEEMING et Elizabeth Eva LEACH (dir.), Manuscripts and medieval song: inscription, performance, context, Cambridge : Cambridge University Press, 2015, cité p. 58, 94-95. — 8-IMPR-12350.

Pascale BOURGAIN, « Le chansonnier de Ripoll dans l'espace poétique européen », dans Entre vers et prose : l'expressivité dans l'écriture latine, Turnhout : Brepols, 2015, p. 239-258, cité p. 249 n. 23. — 8-IMPR-12204.

Pascale BOURGAIN, « Qu'est ce qu'un vers au Moyen Âge », dans Entre vers et prose : l'expressivité dans l'écriture latine, Turnhout : Brepols, 2015, p. 53-97, cité p. 73 n. 103, 77-78. — 8-IMPR-12204.

Pascale BOURGAIN, « Réflexions sur la genèse des chansonniers latins », dans Entre vers et prose : l'expressivité dans l'écriture latine, Turnhout : Brepols, 2015, p. 141-159, cité p. 151 n. 33, 153 n. 40. — 8-IMPR-12204.

Abbas abbatum, via vitae, gloria vatum//...

f. 113v

Abbatissarum comitissarumque subactor// Per stupri vitium sumpsit...

f. 92v

Accipite, optimi adolescentes, veterem orationem Architae Tarentini magni...

f. 2v

Ad infantum triumphantum/ gloriosum transitum//...

f. 43v

Incipit du lemme biblique

Agnus...

Incipit

Auctor boni// Reparatorque lapsi// Miserere nobis//...

f. 84v

Incipit du lemme biblique

Agnus...

Incipit

Splendor Patris// Illustrans omnia//...

f. 84v

Aliud est fornicatio, aliud stuprum, aliud adulterium...

f. 7v

Alma chorus Domini nunc pangat nomina summi//...

f. 49

Alto corde gaudeamus/ Ac in nullo doleamus//...

f. 25

Anima est substantia incorporea movens corpus...

f. 113v

Arce siderea // Occurrens unicus //...

f. 29 et 61

[...] Architectorum omnium ars et quotidianus usus adfirmat...

f. 7

Auctor boni// Reparatorque lapsi // Miserere nobis//...

f. 84v

Benedicamus... Humanae prolis contio // Summo laetemur gaudio // Unico mystico mysterio //...

f. 70

Benedicamus... Nube carnis majestatis // Occultat potentiam //...

f. 71

Caelum, terra, pontus, aer, monstra nulla proferunt//...

f. 85v

Cantemus Domino carmina gloriae//...

f. 26

Cantu miro summa laude // Summo viro vir applaude//...

f. 24

Carolus imperator filiorum ac filiarum tantam in educando curam habuit...

f. 110

Clara sonent organa // Pulsent voces tympana//...

f. 34v

Collige, sustenta, stimula vaga, morbida, lenta//...

f. 12v

Commendetur nostrae memoriae nunc et semper quantae sit gratiae deitatis nostrae miseriae...

f. 16 et 16v

Cum fieret rosei conjux Thetis alba Liei//...

f. 92v

Daemonas a graecis dictos, aiunt, quasi daemonas id est peritos...

f. 3v

Daemones sunt genere animalia, animo passiva, mente rationabilia...

f. 3v

Damnationes mortis septem sunt. Primo damnatio est a sanctis separatio...

f. 6v

De ramis cadunt folia // Nam viror totus periit //...

f. 42

De terrae gremio // Rerum praegnatio//...

f. 36

[...] Deum Patrem sine principio // Jure colit ejus plasmatio//...

f. 86v

Duabus substantiis constat homo, anima scilicet et corpore...

f. 6v

Dum teneo florem dum sentio floris odorem //...

f. 109

Ecce laetantur omnia // Quaeque dant sua gaudia//...

f. 40

[...] Est autem regnum mortis cum reatus peccati ita in hominibus...

f. 7v

Ex Adae vitio nostra perditio traxit primordia Dei et hominum...

f. 19v

[...] Ex quo sunt omnia // Per quem sunt omnia //...

f. 85

Ex ungue primo teneram nutrieram //...

f. 23 et 37v

Fili quid ? Mater, doleo dum te video poenam patientem //...

f. 109

Fit typus ecclesiae septem septentrio stellis //...

f. 111v

Flore vernans gratiae // Plaudat omnis hodie //...

f. 78

[...] Fons vivus vitae quo vivunt Israelitae //...

f. 89

Fulget dies celebris // Lux glorificanda//...

f. 27

Gaude Dei genetrix, virgo immaculata // Gaude quae gaudium ab angelo suscepisti//...

f. 28

Gaudia debita temporis // Orbita reddidit orbi // Quod vetus intulit...

f. 27v

Gloria peccati nonnulla petenda tibi est //...

f. 109

Haec beati Ambrosii verba : Architectorum omnium ars et quotidianus usus adfirmat...

f. 7

Haec est dies sacrata // In qua liber a crimine//...

f. 72

Hic fit formosa sine sanguine pugna jocosa //...

f. 91v

Homines igitur ratione plaudentes, oratione pollentes, immortalibus animis, moribundis membris...

f. 3v

Homo gaude nova laude // Novum laudans hominem // Lex naturae...

f. 19

[...] Homo iste Adam intellegitur in genere humano ; Jerusalem civitas pacis illa...

f. 9

Humanae prolis contio summo laetemur gaudio // Unico mystico...

f. 70

Impleta sunt omnia // Quae leguntur in Scripturis //...

f. 83v

In cratere meo Thetis est invita sociata Lyaeo//...

f. 92v

In libris legitur graecis quod ab arbore cujus //...

f. 109v (en marge)

Invida fatorum series summisque negatum//...

f. 111

Inviolata Maria, intacta, permanens, alma // Quae meruisti portare...

f. 81v

Jocus et laetitia, fides, amicitia, largitas et gratia...

f. 87v

Jove cum Mercurio // Geminos tenente // Et a Libra Venere...

f. 28v

Jus naturae consumitur // Dum virgo parit filium // Et castitas...

f. 77v

KYRIE, fons bonitatis, pater ingenite, a quo...

f. 33v

Laude jucunda // Melos turma persona//...

f. 53

Legitur quod Adam guttam passus misit Seth filium suum...

f. 109v

Lilium floruit arvis vernantibus // Quae fons...

f. 43

Lux refulget de supernis edita//...

f. 67v

Mater Dei salus rei // Indefessa nos regendo//...

f. 73

Mira dies oritur // Mirum est qua nascitur//...

f. 38v

Mundo salus gratiae reparatur hodie // Natus est...

f. 89v

Mundus ovans repletur gaudio // Agni Dei...

f. 21v

Nata est hodie // Virgo pura // Data est laetitiae // Humana creatura//...

f. 42v

Natus est rex de Virgine Maria // Mundi salus, aeternae vitae via//...

f. 43v

Nihil est ab omni parte beatum. // In hoc...

f. 111

Nihil magis cavendum est senectuti, qua ne desidiae se dedat...

f. 8v

Nisi fallor, nihil repertum // Est in terris et adeptum//...

f. 41

Nomen a sollemnibus // trahit sollemniacum // sollemnizent igitur...

f. 41

Non est in mundo dives qui dicat abundo//...

f. 109

Non est minimum in vita hominum neglegere minima...

f. 3

Non habet eventus sordida praeda bonos//...

f. 109

Non habet unde suum paupertas pascat amorem//...

f. 109

Non reminiscimini quod ad escas architriclini...

f. 92v

Non tam movet nos quod gratia paratur indignis...

f. 7v

Noster coetus iste laetus // In festivo tempore // Christum...

f. 32v

Noster coetus psallat laetus // Vosce simul consona//...

f. 30

Nota quia in quingentis et triginta duobus annis non potest evenire primum Pascha...

f. 109v

Novum festum celebremus // Novos cantus et cantemus...

f. 40v

[...] Nube carnis majestatis // Occultat potentiam//...

f. 71

O facies sancta, quae fers insignia tanta // Ecclesiae...

f. 115v

O gloriosa puerpera in qua sola reperitur fecunda virginitas...

f. 10v???

O monachi nigri, non estis ad pinguia pigri//...

f. 109

O regina mundi, scala caeli, thronus Dei, janua paradisi...

f. 107v

Octo sunt vitia principalia : primum est gastrimargia, quod sonat ventris ingluvies, secundum fornicatio...

f. 6v

Omne peccatum quod tamen citius paenitendo non tegitur aut peccatum est...

f. 7v

Omnes sunt vasa in contumeliam, non dico ex propriis malis...

f. 7v

[...] Omnia qui libras // Diademata caelica vibras//...

f. 31v

Omnis curet homo // Promere cantica//...

f. 26v et 79v

Omnis saltus Libani multo splendet decore//...

f. 22v

Orienti oriens // Stella nova claruit // Et Jacob...

f. 77

[...] Pater ingenite, creator omnium // Esto propitius choris canentium //...

f. 88v

Per omnia tenens imperio // Hac in die labenti saeculo //...

f. 75

Per partum Virginis // Dei et hominis // Sunt juncta foedera //...

f. 64

Philosophia unde dicta et quid sit, ex quave materia constat ?...

f. 4v

Plebs Domini, hac die // Laetamini, sed pie //...

f. 39v

Plures vidi margaritas pretiosas, exquisitas // Margarita...

f. 87v

Plurima cum soleant hominum evertere mores // Fortius...

f. 3

Porta vetus dicta est quae in principio nascentis Jerusalem...

f. 4

Porticus est Romae qua dum spatiando fero me // Res quaerendo novas...

f. 92

Praeconia Virginis laudum claraque cantica omnia //...

f. 47v et 99

Prima rubens unda, ranae tabesque secunda //...

f. 92v

Prome, casta // Contio, carmina // Organa subnectens...

f. 50

Quam velim virginum si detur optio //...

f. 23

Quando peregrini intrant, primo has quinque ecclesias scilicet Sanctum Johannem in Laterano...

f. 115v

Qui bene vult fari, bene debet praemeditari //...

f. 113v

Qui differt poenas, peccandi laxat habenas...

f. 113v

Qui legit hos versus, videatur inter aequore mersus // ...

f. 113v

Quid in omnibus peccatis adulterio gravius ? Secundum namque in poenis tenet locum...

f. 8

Incipit du lemme biblique

Quidam legisperitus interrogavit Jesum... (Lc. X, 25-30)

Incipit

Homo iste Adam intellegitur in genere humano...

f. 9

Quisquis ades rotulumque vides, sta, perlege, plora // Sum quod eris...

f. 111v

Incipit du lemme biblique

Regnavit mors ab Adam... (Rom. V, 14)

Incipit

Est autem regnum mortis...

f. 7v

Res Thetis est mala, cum Bacchus miscetur eacum //...

f. 92v

Rex Salomon fecit templum // Quorum instar et exemplum // Christus et Ecclesia...

f. 57v

Romae, Rotomagi, Veronae moratur Athenis //...

f. 92v

Salvatoris in natalicio // Summum festum cum summo gaudio //...

f. 15v et 16

Salve regina misericordiae // Vita, dulcedo...

f. 99v (avec notation musicale)

Sancta Dei genetrix, quae digne meruisti concipere quem totus orbis nequivit comprehendere...

f. 107v

Sancta Maria, piarum piissima, intercede pro nobis, sanctarum sanctissima...

f. 107v

Sancta Maria, Virgo virginum, mater et filia Regis regum omnium...

f. 107v

Sancti Spiritus adsit nobis gratia // Quae corda nostra...

f. 46v

Sancto Dei Nicolao // Laus detur et gloria // Laus namque dignum...

f. 23v

Incipit du lemme biblique

Sanctus.

Incipit

Deum Patrem sine principio // Jure colit ejus plasmatio //...

f. 86v

Incipit du lemme biblique

Sanctus.

Incipit

Ex quo sunt omnia // Per quem sunt omnia //...

f. 85

Incipit du lemme biblique

Sanctus.

Incipit

Fons vivus vitae // Quo vivunt Israelitae //...

f. 89

Incipit du lemme biblique

Sanctus.

Incipit

Omnia qui libras // Diademata caelica vibras // Sanctus...

f. 31v

Incipit du lemme biblique

Sanctus.

Incipit

Pater ingenite, creator omnium // Esto propitius choris canentium //...

f. 88v

Incipit du lemme biblique

Sanctus.

Incipit

Te cuncti laudant // Nec deficienter adorant // Sanctus. Hymnum psallentes...

f. 31

[...] Sanctus Odo sic refert : Ante hos annos persistente...

f. 110

Sementivam redivivam // Reddunt culta fruge multa // Et promittunt copiam...

f. 23v

Septem psalmi paenitentiales, septem petitiones in Oratione dominica...

f. 4

Septem sunt cara quia bona vel quia rara : balsamus...

f. 7

Septem verba Domini in cruce haec sunt : Amen dico tibi, hodie...

f. 4

Si claram vocem semper vis hic habere // Frigora...

f. 91v

Si quis in verbo non offendit, hic perfectus est vir // Mors et vita...

f. 1

Sic, homo, grana metas, ne cum tua venerit aetas //...

f. 113v

Sic mea fata canendo solor // Ut nece proxima...

f. 88

Sion, plaude, duc choreas, praecine sodalibus // Trepant pedes...

f. 44v

Sit mihi semper amor // Quo non veniat tibi clamor //...

f. 109

Somno cantatur splendor immense secunda // Tertia vult consors...

f. 92

[...] Splendor Patris // Illustrans omnia // Miserere nobis //...

f. 84v

Summe Pater, summum principium, eleison // Non ab ullo sumens exordium, eleison //...

f. 33

[...] Te cuncti laudant // Nec deficienter adorant //...

f. 31

Tempore David regis abiit quidam homo in silvam, invenit ibi quoddam lignum...

f. 109v

Temporibus Ludovici imperatoris, monachi Sancti Martini Turonensis, nemine cogente... Sanctus Odo sic refert...

f. 110

Temporibus Valentiniani imperatoris, qui septimus fuit a Constantino Magno, Francia, adhuc pagana...

f. 110v

Tradidit a quibusdam quod regina Saba vidit in spiritu in domo...

f. 109v

Tria sunt quae faciunt perfecte sapientem : ingenium...

f. 108

Una trium deitas // Non deorum colitur // Non conformis deitas //...

f. 26v

Ut mea virga vires nec tellus dat tibi vires // Sic paris...

f. 113v

Ut propheta docuit // Virga Jesse floruit // Verbum sic innotuit //...

f. 15

Uterus hodie Virginis floruit // Nec matrem dum gignit...

f. 38v

Vellus rore caelesti maduit // Dum puellae venter intumescit //...

f. 15v et 78v

Verba quae Moyses in duabus tabulis scripta dereliquit...

f. 8

Verbum Patris humanatur // Dum puella salutatur //...

f. 91

Veri solis radius // Et sol pleni luminis //...

f. 16v et 54

Vetus error abiit // Jam lex nova subiit //...

f. 83

Viderunt Emmanuel, Patris unigenitum // In ruinam Israel...

f. 68v

Virga Jesse floruit // Edens florem canduit // Flos nobis condoluit //...

f. 45

Virginis filium quem praedicaverat // Pro cujus nomine tot poenas tulerat //...

f. 26

Virginis in gremio // Manet lux infinita//...

f. 35v

ADAM DE SANCTO VICTORE • Sequentiae in dedicatione ecclesiae

ADEMARUS CABANNENSIS, O.S.B. • Chronica (excerpta)

AMBROSIUS MEDIOLANENSIS ep. (s.) • Note

APULEIUS (Lucius Apuleius Madaurensis) • De Deo Socratis. Excerpta

Baptême • Notes ou extraits sur le baptême

BEDA VENERABILIS (s.) • Expositio in evangelium Lucae (excerpta)

« Benedicamus Domino », avec notation musicale

BENIGNUS ENGOLISMENSIS (?) (s.) • Prosa

BERNARDUS ITERII • Mention

BERNARDUS ITERII • Notes autographes ou copiste

BERNARDUS ITERII • Chronicon Sancti Martialis Lemovicensis (fragmenta)

BERNARDUS ITERII • De Philosophia et ejus partibus

BERNARDUS ITERII • De Senectute

BERNARDUS ITERII • Vers

BIBLIA SACRA • Extraits Excerpta diversa utriusque Testamenti

CASSIANUS (s. Johannes), Massiliensis • Collatio V (excerpta) seu De Octo vitiis principalibus

Comput • Date de Pâques

Confirmation

DULCIA, comtesse de PROVENCE • Vers déplorant sa mort

DURANDUS, officialis curiae LEMOVICENSIS • Mention (XIIIe s.)

Échecs • Vers

EGINHARDUS • Vita Caroli (excerptum)

FRANCE • Rois et empereurs Généalogie

FRANCO LEODIENSIS • Extrait à lui attribué par le ms.

GREGORIUS Magnus I (s.), papa • Extraits :

GUALTERUS CASTELLIONENSIS • Versus

HILDEBERTUS CENOMANENSIS ep. • Carmina singula

HORATIUS (Q. Horatius Flaccus) • Commentarii in opera In Carm. (II, 16, 28)

HUGO PRIMAS, Aurelianensis scholasticus • Carmina

Hymnes • Hymnes avec notation musicale. Recueils

Indulgences • Indulgences accordées pour la visite des églises de Rome

INNOCENTES (ss.) • Hymnus

ISIDORUS HISPALENSIS (s.) • Etymologiae (excerpta)

JERUSALEM • Description des portes de Jérusalem

JESUS CHRISTUS • Crux (sancta) Lignum Crucis. Légendes sur le bois de la Croix

JESUS CHRISTUS • Imago Prière

JESUS CHRISTUS • Nomen Jesu De Nominibus Christi

JOHANNES BELETH • Mention (XIIIe s.)

JOSEPHUS (Flavius) • Antiquitates judaicae (excerpta)

LIMOGES (Haute-Vienne) • Abbaye Saint-Martial Possesseur

MARBODUS, Redonensis ep. • Carmina

MARIA (b. Virgo) • Hymnes divers

MARIA (b. Virgo) • Joies de la Vierge Vers sur les cinq joies

MARIA (b. Virgo) • Office Office de la Vierge

MARIA MAGDALENE (s.) • Hymnes et vers

MORALIUM DOGMA PHILOSOPHORUM • Excerpta

NICOLAUS ep. (s.) • Hymnes

NOËL • Hymnes ou cantiques

DE NOMINIBUS CHRISTI

Notation musicale • Notation aquitaine

Notation musicale • Notation française

NOTKER BALBULUS • In die Pentecostes

NOTKER BALBULUS • De Nominibus Christi

ODO CLUNIACENSIS abbas (s.) • Vita (excerptum)

OVIDIUS (Publius Ovidius Naso) • Extraits

Pèlerins • Tarif d'indulgences

PETRUS (s.), apostolus • Hymnes

PETRUS BLESENSIS • Versus

PETRUS DAMIANUS (s.) • Lectiones officii b. Mariae Virginis ad matutinum

DE PHILOSOPHIA ET EJUS PARTIBUS

Provençal • Notes ou textes en provençal

RELIURE • Reliures XVIIIe s. aux armes et chiffre royaux

ROCAMADOUR (Lot). Notre-Dame de Rocamadour • Essai de plume

ROME (Italie) • Indulgences pour la visite des églises

Rouleau des morts. Rouleau de Foucard, abbé de Saint-Amand • Vers

SALVE REGINA • avec notation musicale

SORRANUS episcopus • Mention

TOURS (Indre-et-Loire) • Abbaye Saint-Martin Moines, légende les concernant

Trinité • Hymnes

Vers anonymes latins • Recueils


Sous-unités de description