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Latin 3236 B

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Initiales rouges et bleues ; rubriques. — 11 cahiers de 8 ff., à l'exception des cahiers [7], primitivement de 12 ff., dont un a disparu (entre ff. 97 et 98), [9] (10 ff.) et [11] (4 ff.) ; signatures aux 6 premiers ; réclames à chaque cahier mais rognées aux ff. 62 et 94. — Très nombreuses gloses et add. contemp., margin. et interlin., souvent rognées en tête et en queue.

Présentation du contenu

F. 47-96 [PETRUS CANTOR PARISIENSIS, Liber distinctionum dictus Summa Abel] avec nombreuses additions margin. contemp. « Abel dicitur principium Ecclesie propter innocentiam... — ... Xpistus homo nascendo... summa petendo ». Add. : « Zona prave consnetudinis Zelus... suspitio, unde zelotipus » ; (éd. fragment. par Pitra, Spicilegium Solesmense III, 1-276 passim) ; cf. F. Gutjahr, Petrus Cantor, Graz, 1898, 58-59 ; M. Grabmann, Gesch. der Scholast. Methode, II, 1911, 483-484 ; A. Wilmart, dans Mémorial Lagrange, 1940, 336-348.

F. 96-96v Sermon sur les sept arts libéraux : « In Epiphania. Reges optulerunt Domino aurum... Reges estis : vobis enim dicitur... — ... immortalitatem recipere valeamus, ipso prestante qui cum Patre... » ; cf. ms. Latin 15959 ; J. Leclercq, dans Arch. hist. doctr. litt. M. A., XIII (1940-42), 302, n. 5.

F. 96v-97 Sentences, extraites notamment d'ISIDORE DE SEVILLE « Circumdederunt me... Laqueus mortis est originale peccatum... » ; « Johannes Crisostomus : Ingenuitatem spiritualem non sordidat... » (96v) ; « Incipiunt sentencie Ysidori Hispaniarum archiepiscopi ex ejus libro collecte, incipientis [sic] a summo bono. Summum bonum Deus est... — ... sepe vera premittit qui falsa dicturus est ».

F. 97-97v « De sermonibus magistri Alani usque ad finem secundi folii » (note margin. au f. 97) : « Sermo ad accedentes ad confessionem. Elatio excelsos deicit, arrogancia sublimes... — ... qui dormit in peccato vigilabit in tormento » (97) ; — ALANUS DE INSULIS [Summa de arte praedicatoria, extraits] : « Ad claustrales. Ad claustrales loquens scriptura ait : Ecce quam bonum... — ... unam petii a Domino etc. » (P. L., CCX, 189-191) (97) ; « Ad sacerdotes. Ad sacerdotes ait Dominus : Vos estis sal terre... — ... pacem habeant inter se » (ibid., 191-193) (97-97v) ; « Ad conjugatos. Paulus ait : Unusquisque habeat... — ... spiritus rationalis copula » (ibid., 193-194) (97v) ; « Ad viduas. De viduis dicit Apostolus : Non nuptiis [sic] et viduis... — ... minus servis spiritui » (ibid., 194) (97v) ; « Ad virgines. Ad virgines dicitur : Despondi vos... — ... terrenam dignitatem... » incomplet par lacune matér. (ibid., 194-195) (97v).

F. 98 Distinctions morales : « De ebrietate. Ad Ephesios : Nolite inebriari vino... » ; « De exemplis. Jeremias : Propter justiciam quam predicabat... » ; Contra eos qui dure loquuntur pauperibus. In parabol. : Qui calumpniat egentem... » ; « Contra eos qui egre sustinent correctionem. In parabol. : Qui abicit disciplinam... — ...qui non est sapiens in bono ».

F. 98-125 [STEPHANUS LANGTON, Flores auctoritatum] en 248 chap., avec add. margin. contemporaines : « Quod peccata nostra et Christi beneficia debemus ad memoriam reducere. Adam, ubi es ? Pietas Christi monentis peccatorem... — ... Homo, accepisti monita data tibi vivendi regula ; nulla te ignorancia a peccato excusat ; legem quam debeas sequi deposui ; qualis debeas esse descripsi » ; table des chap. (125). Cf. P. Glorieux, Maîtres en théol., I, 253-254 ; Lacombe, dans The New Scholasticism, III (1929), 12-17 ; Lacombe, Smalley, Gregory dans Arch. hist. doctr. litt. M. A., V (1930), 11, 17, 186 ; Pelster, dans Scholastik, V (1930), 125 ; cf. mss. Latin 2995, f. 24-70v ; 14526, f. 147-160 ; Charleville 93 ; Dijon 211, f. 152-206.

F. 125v-128 Distinctions morales : « De voto solvendo. Si quid vovisti Deo... » ; « De fide, spe et caritate. Veni de Libano ... Ter veni... » etc.; « Quod specie lenitatis corripiendi sunt mali. In Exodo : Si bos unius alterius bovem leserit... — ... corrumpant exempla malorum ».

F. 128-135v [ALANUS DE INSULIS, Summa de arte praedicatoria] incompl. du début, avec coupures et variantes (P. L., CCX, 115-189) : « Informatio ad mundi contemptum. Vanitas vanitatum et omnia vanitas. Est vanitas mutabilitatis... — ... Ad principes et ad judices terrarum. Ad principes terrarum dicitur : Diligite justiciam.. sed cedent ad augmentum doloris » ; le texte se termine par le début de la préface (ibid., 111) : « Vidit Jacob scalam... scala ista est profectus... — ... septimus occurrit gradus quando in manifesto predicat quod in scriptura cepit » (135v).