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Latin 3121 A

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Milieu du XVe siècle
Écriture cursive. Initiales rubriquées. Grotesques à la plume dans les initiales et dans les marges. Hastes allongées au bas des ff. Pieds-de-mouche rubriqués. — Réclames à chaque cahier. — Traces de signatures (c. III au f. 50). Quelques corrections et quelques titres en marge, de la main qui a écrit le texte.

Présentation du contenu

F. 1-91 PETRUS DE ALVERNIA, « Quolibeta magistri Petri de Alvernia » ; cf. Glorieux, Litt. quodl. I, 258-263 ; II, 219. F. 1-17. Quodlibet I ; q. 1 : « Querebatur de potentia Dei et primo quantum ad immensitatem ipsius... Utrum scilicet Deus sit infinite virtutis in vigore... » (1-1v) ; q. 2 : « Deinde querebatur de infinitate virtutis... Utrum Deus possit facere infinita secundum speciem equaliter ab ipso distantia simpliciter... » (2-2v) ; q. 3 : « Consequenter : Utrum Deus possit facere infinita secundum speciem differentia inter infimam creaturam et non ens... » (2v-3) ; q. 4 : « Deinde querebatur : Utrum Deus possit facere infinita specie differentia inter supremam creaturam et ipsum... » (3-4) ; q. 5 : « Postea querebatur : An inter duas species in universo Deus possit facere infinita... » (4) ; q. 6 (Def. in Glorieux) : « Tunc querebatur... Utrum scilicet Deus possit facere plura quam infinita secundum speciem... » (4-4v) ; q. 7 (6 de Glorieux, ibid.) : « Deinde querebatur de potentia Dei in comparatione ad quedam finita... An scilicet Deus possit facere quod creatura videat essentiam Dei nudam et non (et non) sit beata... » (fragm. éd. par J.-P. Müller, dans Rech. de théol. anc. et méd., 15 (1948), 154-155) (4v-6) ; q. 8 (7 de Glorieux, ibid.) : « Consequenter queritur utrum Deus potuit facere mundum esse ab eterno... » (6-6v) ; q. 9 (8 de Glorieux, ibid.) : « Postea querebatur... Utrum in ratione boni formalius sit ratio communicati an ratio finis... » (6v-7) ; q. 10 (9 de Glorieux, ibid., 259) : « Consequenter queritur de ente creato in particulari... Utrum substantia corporea per essentiam suam sit quanta... » (7-7v) ; q. 11 (10 de Glorieux, ibid.) : « Secundo quesitum fuit utrum in substantia corporea dimentiones indeterminate precedunt formam substantialem... » (7v-8v) ; q. 12 (11 de Glorieux, ibid.) : « Consequenter queritur de hiis que sunt... Utrum scilicet in omni congnitione requirebatur aliquid in fieri, puta [species] aliqua » (8v-10) ; q. 13 (12 de Glorieux, ibid.) : « Consequenter quesitum fuit de quodam pertinente ad cognicionem intellectivam... Utrum scilicet intellectus se intelligere [sic] intelligentem Deum per essentiam sit beatus... » (10-10v) ; q. 14 (13 de Glorieux, ibid.) : « Deinde querebatur de quibusdam que homo per cognicionem operatur utrum scilicet doctores theologie simpliciter doceant... » (10v-11) ; q. 15 (14 de Glorieux, ibid.) : « Deinde querebatur de secundo : Utrum scilicet ymagines astrologorum ad quas secundum artem eorum cooperantur aliquam habeant efficaciam in naturalibus, an anuli tribulationis quos Moises dicitur fecisse habebant virtutem dilectionem inducendi... » (11-12) ; q. 16 (15 de Glorieux, ibid.) : « Circa statum prelatorum querebantur tria. Primo utrum summus pontifex possit cedere vel renu[n]ciare officio suo in aliquo casu... » (12-13) ; q. 17 (16 de Glorieux, ibid.) : « Postea quesitum fuit utrum prelati male dispensantes bona ecclesie si habeant succedentes sibi in propriis tenentur ad restitucionem... » (13-13v) ; q. 18 (17 de Glorieux, ibid.) : « Deinde quesitum fuit utrum prelati minores habeant jurisdictionem ordinariam in subditos... » (13v-14v) ; q. 19 (18 de Glorieux, ibid.) : « Deinde quesitum fuit circa sacramentum ordinis utrum scilicet subdyaconatus sit ordo... » (14v-15) ; q. 20 (19 de Glorieux, ibid.) : « Post hec querebantur quedam de homine quantum ad statum vite future... Utrum sit de necessitate resurrectionis quod resurgens assumat materiam eamdem quam prius habuerit... » (F. Segarra, Un precursor de Durando, Pedro d'Auvergne, dans Estud. eccl. XII (1933), 114-124) (15-16) ; q. 21 (20 de Glorieux, ibid.) : « Secundum quod proponebatur de hiis que pertinent ad statum vite future fuit : Utrum beati intelligendo divinam essentiam forment verbum de ea... » ; au f. 17 : « Explicit primum quodlibet magistri Petri de Alvernia » ; — Quodlibet II : « Incipit secundum ejusdem » ; q. 1 : « Circa Deum querebatur primo quantum ad principium cognicionis et operationis... An videlicet in ipso sint ydee particularium accidencium... » (17-18) ; q. 2 : « Deinde querebatur de eo per comparationem ad operationem. Utrum scilicet inter opera Dei sit adnumerandus archus federis... » (18-19v) ; q. 3 : « Postea queritur de Christo... Utrum scilicet secundum animam fruatur divinitate aliquo habitu mediante... » (19v-20v) ; q. 4 : « Postea queritur circa creaturas puras... Utrum esse in effectu sit in essentia substantie composite aliquid causatum ... » (20v-21v) ; q. 5 : « Postmodum querebatur de substantia composita... Utrum scilicet eadem sint principia individuationis substantie composite et unitatis secundum numerum ipsius... » (Hocedez, dans Revue néoscolastique de philosophie XXXVI (1934), 355-386) (21v-23) ; q. 6 : « Postea queritur : Utrum aliquid differat a se realiter sine additione alicujus realis... » (23-24) ; q. 7 : « Consequenter querebatur de hiis que pertinent ad entia magis determinata... Utrum scilicet aliquid possit se ipsum movere primo vel agere de potentia ad actum... » (24-25v) ; q. 8 : « Consequenter querebatur de potenciis anime... Utrum potentie anime sint differentie substantiales anime vel in substantia ejus... » (25v-26v) ; q. 9 : « Postea proponebantur questiones de potentiis anime in speciali... An scilicet voluntas sit principalior intellectu... » (26v-27v) ; q. 10 : « Consequenter queritur : Utrum immunitas a materia sit per se principium libertatis... » (27v-28v) ; q. 11 : « Ultimo circa potentias anime querebatur : Utrum sit ponere sensum agentem... » (28v-29v) ; q. 12 : « Deinde querebatur de hiis que pertinent ad actus potentiarum... Utrum scilicet in fidelis possit se disponere ad gratiam... » (29v-30v) ; q. 13 : « Deinde queritur de actibus virtutum... Utrum in relinquis sanctorum, facta resolutione ad materiam sit aliquid adorandum... » (30v-31) ; q. 14 : « Consequenter queritur de quodam quod pertinere videtur ad actum fortitudinis : Utrum scilicet religiosus, petita licencia a superiori quamvis non optenta, licite possit exire ad deffensionem reipublice... » (31-31v) ; q. 15 : « Deinde queritur de hiis que pertinent ad actus inordinacionis... Utrum prelatus intendens ad munus in collatione beneficii peccet... » (31v-32) ; q. 16 : « Postea proponebatur questio de comparacione unius peccati ad aliud : Utrum scilicet aliquis habens conscientiam erroneam de aliquo justo interficiendo plus peccet interficiendo quam non interficiendo... » (32-33v) ; q. 17 : « Postea querebantur quedam de hiis que pertinent ad delectationem culpe... Utrum ille qui fuit in voluntate peccati mortalis per aliquod tempus continue sine interruptione voluntatis teneatur de necessitate confiteri circonstanciam diuturnitatis... » (33v-34) ; q. 18 : « Circa secundum proposita fuit questio : Utrum ei qui propter ebrietatem incestum vel furtum [protulit] sit injungenda duplex penitentia... » (34-34v) ; q. 19 : « Ultimo querebatur de pena injuncta in confessione, utrum scilicet si sacerdos confitenti et supponenti se arbitrio ipsius injungat minorem penitentiam quam meruit secundum veritatem, illa peracta in via, sit confidens [sic] immunis a pena purgatorii... » ; au f. 34v : « Explicit secundum quodlibet magistri Petri de Alvernia » ;

F. 35-47v Quodlibet III : « Incipit tercium ejusdem magistri » ; q. 1 : « Quesita fuerunt quedam de Deo... Utrum scilicet possit facere naturam intellectualem sine corporali... » (35-35v) ; q. 2 : « Secundo querebatur de Deo in comparacione ad naturam assumptam et primo : Utrum filius Dei assumpsit naturam humanam propter exaltacionem ejus an propter ejus redemptionem generis humani principaliter... » (35v-36) ; q. 3 : « Deinde quesitum fuit : Utrum Christus sit Deus et homo divisim... » (36v-37) ; q. 4 : « Circa creaturas primo querebatur quiddam pertinens quodammodo ad omnia creata : Utrum scilicet essentia rei create sit essentia ab eterno... » (37-37v) ; q. 5 : « Postea queritur de hiis que pertinent ad materiam creatam magis determinate... Utrum unus angelus possit simul plura intelligere, actus intelligendi alterius angeli et actus voluntatis ipsius... » (37v-38v) ; q. 6 : « Deinde querebatur de ente transmutabili... Utrum forma accidentalis intendatur et remittatur... » (38v-40) ; q. 7 : « Consequens questio est : Utrum forma substantialis possit intendi et remitti vel suscipere magis et minus... » (40-41) ; q. 8 : « Postea querebatur de quibusdam ad substantias magis in speciali pertinentibus... Utrum sciencia speculativa et practica sint una substantia... » (41-42) ; q. 9 : « Secundo circa ea ad intellectum... Utrum existens in caritate possit scire per certitudinem se esse in ea ...» (42-42v) ; q. 10 : « Tercio quesitum fuit : Utrum aliquis possit scire simpliciter corpora celestia esse diversa in natura a corporibus inferioribus simplicibus.. » (42v-43) ; q. 11 : « Deinde ponuntur questiones pertinentes ad naturam rationalem humanam... Utrum habitus caritatis respectu finis et eorum que sunt ad finem sit unus secundum speciem... » (43-43v) ; q. 12 : « Secunda questio erat : Utrum caritas in habente ipsam possit remitti cum effectu... » (43v-44) ; q. 13 : « Tertia questio circa ea que ad voluntatem pertinent fuit : Utrum cum de minori caritate fit major eadem numero maneat in majori... » (44-45) ; q. 14 : « Consequenter ponuntur questiones pertinentes ad diversos status hominum... Utrum scilicet princeps qui necessitate reipublice imminente instituit vectigal aliquod in subditis, necessitate recedente teneatur ipse vel successor ejus removere illud, stipendiis communibus sufficientibus ad dispensationem ipsius... » (45-45v) ; q. 15 : « Secunda questio erat pertinens ad statum beneficiatorum in ecclesia : Utrum scilicet adeptus beneficium ecclesiasticum, sciens simpliciter se esse indignum ad ipsum, tenetur dimittere ipsum... » (45v-46) ; q. 16 : « Tercia questio fuit circa statum penitencium scilicet : Utrum sit de necessitate salutis in rite confesso penitenciam factam in peccato mortali reiterare... » (46-46v) ; q. 17 : « De corporibus inferioribus in comparatione ad superiora quesitum fuit... Utrum materia existente unius rationis in superioribus et in inferioribus corporibus sit e contrario [sic pro contradictio] ex istis generari illa vel e contrario... » (46v-47v) ; au f. 47v : « Explicit tercium quodlibet magistri Petri de Alvernia » ;

F. 47v-63v Quodlibet IV : « Incipit quartum quodlibet ejusdem magistri » ; q. 1 : « In ultima disputatione communi quesita fuerunt quedam de Deo... An ydee in Deo sint rationes intelligendi creaturas extra... » (47v-48) ; q. 2 : « Postea quesitum fuit de coexistencia creaturarum ad Deum : An scilicet futura contingentia coexistentia sint ipsi... » (48-49) ; q. 3 « Tercio quesitum fuit de potentia Dei... An materia disposita ad receptionem anime intellectualis Deus possit eam non infundere... » (49-49v) ; q. 4 : « Deinde quesitum fuit de potentia Dei in ordine ad materiam primam... An Deus possit ipsam facere esse in actu sine forma... » (49v-50) ; q. 5 : « Deinde sequitur questio que principaliter proposita fuit : Utrum Deus possit assumere materiam primam sine forma in unitate suppositi... » (50-51) ; q. 6 : « Postea quesita fuerunt aliqua de hiis que procedunt a Deo : Utrum anima Christi perfectior est non quidem natura sed gratia... et ideo primo ponitur questio... circumscriptis proprietatibus naturalibus et donis gratuitis et gratum facientibus ipsa sit nobilior anima Jude... » (51-52) ; q. 7 : « Secuntur questiones pertinentes ad alia ab anima Christi que procedunt in esse a Deo... Utrum angelus movens celum referatur ad ipsum relacione reali... » (52-52v) ; q. 8 : « Postea secuntur questiones de entibus transeuntibus secundum substantiam... Utrum potentia in materia et forma que adquiritur est eadem secundum rem... » (52v-56v) ; q. 9 : « Consequenter sequntur questiones pertinentes ad ipsum hominem principaliter... Utrum ens simpliciter dictum sit primum objectum intellectus... » (56v-57) ; q. 10 : « Secundo circa intellectum proposita fuit questio : Utrum actus intellectus sorciatur speciem ex objecto ejus primo... » (57-57v) ; q. 11 : « Tercia questio proposita fuit de actu intelligendi effectum in ordine ad causam : Utrum videlicet ad perfectam cognicionem effectus exigatur cognicio cause secundum quod causa... » (57v-58v) ; q. 12 : « Quarta questio de hiis que pertinent ad intellectum fuit de intellectu agente : Utrum scilicet intellectus agens sit perfectio vel forma intellectus possibilis... » (58v-60) ; q. 13 : « Sequntur questiones pertinentes ad voluntatem... Vtrum actus intellectus secundum ordinem nature precedat omnem actum voluntatis... » (60-60v) ; q. 14 : « Secunda questio pertinens ad voluntatem fuit : Utrum posito quod voluntas ab objecto ejus primo moveatur sicut [sic pro sit] potentia passiva pura sicut potentia materie... » (60v-61) ; q. 15 : « Secuntur questiones pertinentes ad ipsum hominem secundum statum ejus... Utrum contricio sit actus caritatis vel justicie... » (61-61v) ; q. 16 : « Secunda questio pertinens ad statum confessoris fuit : Utrum confessor confitenti debeat injungere ea facienda ad que ex alia causa tenetur... » (61v-62) ; q. 17 : « Ultima questio de hiis que pertinent ad encia transmutabilia... Utrum diluvium universale possit fieri a causa agente secundum naturam... » (62-63v) ; au f. 63v : « explicit quartum quodlibet magistri Petri de Alvernia » ;

F. 63v-91 Quodlibet V : « Incipit quintum ejusdem magistri » ; q. 1 : « In nostra disputacione communi quesita fuerunt aliqua de hiis que a Deo procedunt... Utrum ens simpliciter sit bonum per essentiam suam aut per aliquid additum realiter ab ipso differens... » (63v-64) ; q. 2 : « Secundo circa ens causatum communiter dictum... Utrum aliquid esse ab alio effective et ex se formaliter includat contradictoria... » (64-65) ; q. 3 : « Tercio circa ens creatum quesitum fuit : Utrum in omni supposito creato necesse sit ponere materiam primam simpliciter... » (65-66) ; q. 4 : « Consequenter ponuntur questiones pertinentes ad encia creata in particulari... Utrum scilicet angelo bono revelanti aliquod bonum de adventu Christi [vel] Antichristi futuris [sic] credendum sit... » (66-66v) ; q. 5 : « Postmodum ponuntur questiones ad transmutabilia pertinentes... Utrum prius et posterius in motibus posterioribus numerata sint tempore an solum in motu primo... » (66v-67v) ; q. 6 : « Tercio proponebatur questio de formis quibusdam que communiter reperiuntur in superioribus et inferioribus scilicet : Utrum plures forme intencionales numero differentes possunt esse in eodem subjecto secundum eamdem partem simul... » (67v-68) ; q. 7 : « Deinde querebantur questiones pertinentes ad transmutabilia secundum substantiam... Utrum ordine nature aliqua forma procedat [sic pro precedat] in materia formar???m et [sic pro formas] elementorum... » (68-69) ; q. 8 : « Consequenter ponuntur questiones pertinentes ad transmutabilia secundum substantiam in particulari... Utrum intellectus agens agat aliquid circa objectum intellectus possibilis... » (69-70) ; q. 9 : « Sequens questio fuit : Utrum primum intellectum intellectu possibili in nobis sit verbum... » (70-70v) ; q. 10 : « Tertio quesitum fuit : Utrum intellectus possibilis in nobis aliquid faciat in formacione verbi... » (70v-71) ; q. 11 : « Post modum ponuntur questiones pertinentes ad hominem ratione voluntatis vel appetitus... Utrum virtutes morales sint in appetitu sensitivo an in voluntate sive in appetitu intellectivo si???ut in subjecto... » (Graf, De subjecto psychico gratiae et virtutum. Studia anselmiana, 3-4, Rome, 1935, 18*-25*) (71-72v) ; q. 12 : « Secunda questio circa voluntatem fuit : Utrum peccatum veniale per circonstanciam [ali]quam possit fieri mortale... » (72v-73) ; q. 13 : « Post predicta ponuntur questiones pertinentes ad ipsum hominem... Utrum sacerdos qui non potest celebrare possit audire confessiones... » (73-73v) ; q. 14 : « Circa statum nichil habencium in proprio vel communi quesitum fuit : Utrum nichil habentes in proprio vel communi possi[n]t facere elemosinam... » (73v-74v) ; q. 15 : « Ultimo ponuntur questiones de homine quodam particulari et Antichristo... Utrum Antichristus sit venturus in brevi... (74v-75) ; q. 16 : [Utrum expediat scire determinatum tempus adventus ejus...] « Ad secundam autem... » (75-76) ; q. 17 : « Tertia questio de Antichristo : Utrum asserere ipsum esse venturum futuro determinato sit error in sacra scriptura... » (76-76v) ; au f. 76v : « Explicit quintum quolibet magistri Petri de Alvernia » ;

F. 76v-91 Quodlibet VI : « Incipit sextum et ultimum ejusdem magistri » ; q. 1 : « In nostra communi disputacione quesita fuerunt quedam de Deo... Utrum Deus possit producere in esse quidquid extra se intelligit... » (76v-77v) ; q. 2 : « Secundo quesitum fuit de Deo : Utrum certitudo sciencie ejus stet cum rerum contingentia... » (77v-78v) ; q. 3 (2 de Glorieux, op. cit., II, 219) : « Post modum quesitum fuit unum quod est commune quodam modo Deo et creaturis... Utrum ab eadem natura simplici possint procedere extra se immediate diversa secundum rem secundum diversos ejus respectus primo... » (78v-79) ; q. 4 (3 de Glorieux, op. cit., I, 263) : « Consequenter ponuntur questiones pertinentes ad creaturas tantum... Utrum angelus suppremus mensuretur aliqua mensura... » (79-80v) ; q. 5 (4 de Glorieux, ibid.) : « Secunda questio circa substantias immateriales creatas fuit : Utrum actus intelligendi angeli quo intelligit se sit ejus substantia vel essentia... » (80v-81v) ; q. 6 (5 de Glorieux, ibid.) : « Tertia questio de hiis que pertinent ad angelos fuit : Utrum angelus moveat celum per virtutem aliam ab intellectu et voluntate... » (82-83) ; q. 7 (6 de Glorieux, ibid.) : « Post modum ponuntur questiones pertinentes ad transmutabilia secundum substantiam... Utrum materia prima sit qua aliquid potest esse et non esse... » (83-83v) ; q. 8 (7 de Glorieux, ibid.) : « Consequenter ponuntur questiones pertinentes ad transmutabilia secundum substantiam... [Utrum] actus videndi hominis et equi respectu ejusdem objecti sit unius rationis secundum speciem... » (83v-84v) ; q. 9 (8 de Glorieux, ibid.) ; « Questionum illarum que pertinent ad partem anime intellectualem... Utrum scilicet illud quod est perfectius et verius in esse secundum naturam sit magis intelligibile... » (84v-85v) ; q. 10 (9 de Glorieux, ibid.) : « Deinde ponuntur questiones ad voluntatem pertinentes... Utrum delectatio sit non existentis... » (85v-86) ; q. 11 (10 de Glorieux, ibid.) : « Secunda questio ad voluntatem pertinens... Utrum libertas sit potestas agendi tantum vel paciendi... » (86-87) ; q. 12 (11 de Glorieux, ibid.) : « Consequenter ponitur questio pertinens ad actum voluntatis tantum qui est electio : An scilicet magis eligendum sit non esse quam peccare mortaliter... » (87-87v) ; q. 13 (12 de Glorieux, ibid.) « Postea circa voluntatem... Utrum per peccatum quod ad eam pertinet possit tolli tota habilitas ad bonum... » (87v-88) ; q. 14 (13 de Glorieux, ibid.) : « Postea quedam questio ponitur pertinens ad substantiam animatam et corporalem : Utrum scilicet pigmei sint homines... » (88-89) ; q. 15 (14 de Glorieux, ibid.) : « Deinde ponuntur questiones pertinentes ad accidencia... Utrum accidens sit ens formaliter... (89-89v), q. 16 (15 de Glorieux, ibid.) : « Consequenter ponuntur questiones pertinentes ad accidentalia in particulari... Utrum armonie musicales sint excitative passionum, puta raptus vel aliarum hujusmodi... » (89v-90v) ; q. 17 (16 de Glorieux, ibid.) : « Ultima questio fuit utrum armonie musice ad mores valeant seu virtutes... » (90v-91) ; au f. 91 : « Expliciunt questiones de quolibet disputate a magistro Petro de Alvernia canonico parisiensi anno domini M° CCC° primo » ;

F. 91v Table, incomplète de la fin, jusqu'au Quodlibet IV, q. 12.

F. 92-127v AEGIDIUS ROMANUS [De ente et essentia] (Venise, 1503, 2-35v) ; q. 1 : « Questio est utrum sit dare plura principia simpliciter prima... » (éd. cit., 2-3v, avec variantes) (92-92v) ; — q. 2 : « Secundo queritur utrum ab uno principio simplici possunt plura immediate procedere... » (ibid., 3v-5v, avec variantes) (92v-93v) ; — q. 3 : « Tertio queritur utrum Deus possit producere aliquid ex nichilo... » (ibid., 5v-7v, avec variantes) (93v-94v) ; — q. 4 : « Quarto queritur utrum [alia] agentia a Deo cooperantur aliquid ad productionem rerum vel Deus totum immediate faciat... » (ibid., 7v-10, avec variantes) (94v-95) ; — q. 5 : « Quinto queritur utrum aliqua creatura possit esse causa alicujus effectus ut est ens et habet esse... » (ibid., 10-11, avec variantes (95-95v) ; — q. 6 : « Sexto queritur utrum Deus possit communicare creature quod cooperaretur sibi in creatione... » (ibid., 11-12v, avec variantes) (95v-96v) ; — q. 7 : « Septimo queritur utrum creatio sit idem quod esse creature... » (ibid., 12v-14v, avec variantes) (96v-97) ; — q. 8 : « Octavo queritur utrum extensio materie sit idem quod quantitas... » (ibid., 14v-17v, avec variantes) (97-97v) ; — q. 9 : « Nono queritur utrum essentia creature sit suum esse... » (ibid., 17v-22, avec variantes) (97v-99) ; — q. 10 : « Decimo queritur utrum unius rei unicum esse... » (ibid., 22-24, avec variantes) (99-99v) ; q. 11 : « Undecimo queritur utrum esse possit creari sine essentia... » (ibid., 24v-26v ; avec variantes) (99v-100v) ; — q. 12 : « Duodecimo queritur utrum creatura posset adnichilari si non differret realiter essentia et esse... » (ibid., 26v-32v, avec variantes) (100v-102) ; — q. 13 : « Tercio decimo queritur utrum creatura posset procedere a Deo ex mera libertate ejus si non differt in ea esse et essentia... » (ibid., 32v-35v, avec variantes) (102-103). — [De cognitione angelorum, q. 1-4] (ibid., 76-86) (103-106) ; q. 1 : « Questio est : Utrum angelus intelligat se ipsum per essentiam suam... » (ibid., 76-78v, avec variantes) (103-104) ; — q. 2 : « Utrum angelus intelligat alia et [sic pro a] se per essentiam suam... » (ibid., 78v-80v, avec variantes) (104-104v) ; — q. 3 : « Tertio queritur utrum angelus possit intelligere alia a se per essentiam aliorum... » (ibid., 80v-81v, avec variantes) (104v-105) ; — q. 4 : « Quarto queritur quid sit illud per quod angelus intelligit alia a se utrum species vel habitus connaturalis... » (ibid., 81v-86, avec variantes) (105-106). — [De mensura angelorum] (ibid., 35v-76) (106-118) ; q. 1 : « Questio est : Utrum evum sit mensura angelorum... » (ibid., 35v-38, avec variantes) (106-107v) ; — q. 2 : « Secundo queritur utrum sit unum evum omnium eviternorum... » (ibid., 38-40v, avec variantes) (107v-108v) ; — q. 3 : « Tertio queritur utrum evum sit idem quod esse... » (ibid., 40v-44, avec variantes) (108v-109v) ; — q. 4 : « Quarto queritur utrum evum in eviternis facit per se predicamentum sicut quando in temporalibus... » (ibid., 44-50v, avec variantes) (109v-111) ; — q. 5 : « Quinto queritur in quo predicamento sit evum et utrum sit idem quod suum nunc. Videtur quod pertineat... » (ibid., 50-53v, avec variantes) (111-112) ; — q. 6 : « Sexto queritur utrum nunc evi et nunc temporis differunt realiter... » (ibid., 53v-58, avec variantes) (112-113v) ; — q. 7 : « Septimo queritur utrum in evo sit successio... » (ibid., 58-62v, avec variantes) (113v-114v) ; — q. 8 : « Octavo queritur utrum angelus quantum ad suas operationes mensuratur tempore... » (ibid., 62v-66v, avec variantes) (114v-115v) ; — q. 9 : « Nono queritur utrum tempus quod mensurat operationem angeli sit compositum ex instantibus... » (ibid., 66v-71, avec variantes) (115v-116) ; — q. 10 : « Decimo queritur in quo predicamento sit tempus quod mensurat operationes angelorum... » (ibid., 71-76, avec variantes) (116-118). — [De cognitione angelorum q. 6-14] (ibid., 88v-119) (118-127) ; q. 6 : « Utrum angelus habet species innatas... » (ibid., 88v-92v, avec variantes) (118-119v) ; — q. 7 : « Utrum angelus possit intelligere plura simul... » (ibid., 92v-96v, avec variantes) (119v-120) ; — q. 8 : « Utrum angeli superiores intelligant per species universaliores quam inferiores... » (ibid., 97-100v, avec variantes) (120-121) ; — q. 9 : « Utrum intellectus angelicus possit intelligere singularia... » (ibid., 100v-103v, avec variantes) (121-122) ; — q. 10 : « Utrum angeli cognoscant futura... — ... nec separata nec conjuncta » (122-123) ; cf. ibid., 103v-106, rédaction différente ; — q. 11 : « Utrum angeli cognoscant occulta cordium... — ... substantia anime et potentia sunt distincta secundum se non sicut alique cogitationes » (123-124) ; cf. ibid., 106-109v, rédaction différente ; — q. 12 : « Utrum angeli loquantur... — ... est ibi idem intelligere et loqui ut dictum est supra » (124-125) ; cf. ibid., 109v-112, rédaction différente ; — q. 13 : « Utrum signum per quod loquitur angelus sit naturale... — ... alia duo conclusionis gratia concedantur » (125-126), cf. ibid., 112-116, rédaction différente ; q. 14 : « Utrum angeli superiores illuminent inferiorem... » (126-127) ; cf. ibid., 116-119, rédaction différente.

F. 127-127v « Tituli questionum disputatarum a fratre Egidio Augustinense ». Cf. Glorieux, Maîtres en théol., II, 300 (autres éditions).

DÉCORATION • Dessins à la plume